Wednesday, December 27, 2006

Xmas sketching...




I'm spending my days in the holiday, sketching, assembling new Wild Riders of Kournos, and eating gluten free pandoro.

Ehy! It's a good time!

The weather in Torino is icy, so it's not so bad stayin' at home and do things you like and you usually have not enough time to do.

This time the protagonist is Deathblow. Since the new series came out, I haven't read anything, but Brian Azzarello is a good writer indeed and a funny guy.


Coulors after inking with Tria markers.


Before finishing, I only want to send my greetings to my friend Tini, who came in Italy from Finland some weeks ago. Tini, I really miss the time we spent together here and hope you're havin' great holidays. I will answer to your mail soon and I'll send you Gisella's adress ;-)

(Ciaoooooo!)





Non so come stiate passando voi le vacanze, ma io sto cercando semplicemente di riposarmi. So che presto arriveranno gli esami e girerò di nuovo come una trottola, quindi questa quiete pre-tempesta mi piace parecchio.
Tra una fetta di pandoro senza glutine e il montaggio dei miei nuovi Cavalieri Selvaggi di Kournos, sto cercando di fare qualche sketch e di partorire nuove idee.


Questa volta il protagonista è Deathblow. Non ho ancora letto niente della nuova serie, ma Azzarello scrive da dio e penso che tra qualche mese la Planeta DeAgostini non si farà sfuggire l'occasione di pubblicarlo in Italia.


I colori dopo la china sono stati dati a Pantone.



Prima di finire, faccio i ringraziamenti italiani a Mia, cugina molisana della mia ragazza. Ho scoperto che la donzella in questione viene spesso a vedere il mio blog e stampa i miei disegni per appenderli in camera. Cara Mia, sappi che sono assolutamente onorato di questa cosa e, appena possibile, provvederò a dedicarti uno sketch!



See you Space Cowgirl from Termoli!

20 comments:

antonio said...

Fabrizio thank you so much for commenting on my blog..!!
I liked the Deathblow piece!!!
Have a great day!!

JESUS ANTONIO

and other drawn stuff said...

Deadblow. Yeah! Now that's what a I would call a different kind of Christmas with that Guy around.

Have a few great days before the new year is comin'

B

Todd Harris said...

Fabrizion, nice winter feel. really like the last two posts here. great job man. have a great new year!

Bones said...

Nice sketch!

You're correct, Azzarello is a good writer, as long as he's not writing superheroes. The new Deathblow is a good read, and has some fantastic Carlos Danda art. Check it out if you get a chance.

Fabrizio said...

Well, I think that Azzarello's stuff on Superman was good for the first part of the story. Anyway better than last Superman movie... But the last part, even with Jim Lee art, well it was a classic Superman tale. I like the way Brian finds the "edges" of character. And with Batman works better than with Supes...
And 100 bullets is cool

!LEON! said...

I always have liked the heavy ink styles.I also like that you left his eyes in shadow, makes a more real lighting effect.

PAPARAZZA said...

Fabry, come al solito i tuoi disegni mi lasciano senza parle!!!!!!
se non ti dispiace ti linko...
un abbraccio
paarazza

Fabrizio said...

Ciao Paparaz!
Ti linko anche io appena aggiorno il menu a lato. Ho cercato di commentare sul tuo blog, stamattina, ma il server mi dava problemi...
Strano, no?
Comunque grandi saluti e grazie per il link
:-)

Lyrically speaking said...

I'm glad I stumbled upon your blog, your art work is amazing

Stefano Gallagher said...

Ehehehe no ma il Natale va ancora bene, è il capodanno che odio! Snort!
Si è vero, i periodi di calma pre-esame sono fantastici.. Finché non togli il presepe dalla scrivania e sotto ci trovi 400 libri che ti aspettano!!
Io nello specifico dovrei fare un miliardo di esercizi di tedesco, due temi di francese, + studiare Manzoni e Schopenhauer + anlizzare una decina di simpaticissime funzioni. E secondo te ho iniziato qualcosa?

Naaaaaaa! C'è tempo! Ho tutto il 7 gennaio a disposizione! :D

PAPARAZZA said...

Ciao Fabry ...solo per augurarti un felice 2007......poi ripasso con calma a presto
paparazza

urban butterfly said...

That's one thing I like about being home, I get to do some of the things that I love to do...like read and write in comfort. Your drawings are amazing!! You're very talented. =)

One of the things I loved most about my dad is that he could draw, and he used to draw Bugs Bunny for me when I was a child.

Thanks for stopping by my blog!! I'll definitely be back to read yours!

Ciao! =)

°AzzakI° said...

Good Evening Sir!
Chi si prende la briga di andare a disturbare la vostra quiete anglo-torinese è la qui presente AzzakI, una delle tre (apparentemente folli, ma in realtà sostanzialmente geni incompresi :D )blogger di "Passaggio a Sud-Est" nonché compare di liceo di Stefano Gallagher (mi perdonerà, spero, per questo uso improprio della sua fama blogghista! eheheh..). Sono capitata per lo Stylecafe altre volte & mi complimento veramente molto con te per questo blog iNcReDiBlE (N.B.: ho appena stampato "Deathblow"... A chi devo versare il copyright? LOL!) !
Casomai ricapitassi dalle parti di Sud-Est ogni tuo commento è il benvenuto!
HaPpY nEw YeAr! :)
"°" AzzakI "°"

Anonymous said...

Ciao fabrizio, piacere di conoscerti!
Ho trovato un tuo commento sul blog di Stefano (Mr Gallagher) e mi ha fatto troppo ridere!
Si tratta dello scherzo che hai fatto ad un tuo amico la sera di capodanno... Quando ti sei finto dj e gli hai detto di aver vinto un buono sconto, e lui è andato a ritirarlo... AHAHAH! Custodirò gelosamente quest'idea, un giorno potrebbe tornarmi utile!
Ciao e BUONISSIMO ANNO!

Isa

http://allebasi-b.spaces.live.com

and other drawn stuff said...

Ciao Fabrizio!
Well thanks but I don't think my Wolvie is a masterpiece.
Maybe I will do more but I have some many unfinished stuff to work on (Sorceres and the GI Joe chick).

Right now I'm sitting over my books and look for different approaches.

Yeah before I did Logan I made this Spidey drawing. It's just the head and I wanted to try out something new.

I tried to color it but it looks better the way it is now.

But I have an Civil War Spidey in the works too. I'm not quite finished with the colors and I put so much effort in coloring.
I hope to post that in the next few days.

See you around.
I missed blogging so much.

Cheers
B

Vittorio said...

Auguri di buon anno pure a te Fabrì!
Ma la classifica delle visite ai blog dove l'hai vista? Su blogspot non riesco a trovarla...

zop said...

buon anno e cento di questi disegni!
:)

Stephen Bess said...

Very nice! You're very talented! I'll be stopping through to see more.

Roc said...

Hey Fabrizio,
great work! happy new year!

Stefano Gallagher said...

NOoooo! Bellissimo lo scherzo del dj, avrei voluto vedere la scena del tizio che andava a ritirare il premio! Che boccalone.. Mi piace inventarli gli scherzi telefonici, però poi deve farli qualcun altro, perché a me viene da ridere solo a pensarci..