Saturday, December 15, 2007

The Metronome of Doom



Here's another picture from the theatre show. We can refere at it as the Metronome of Doom.
I drew inspiration from Stonehenge and the egyptian obelisks. The arrow is fully animated in the show.
Illustrator and Photoshop


Ecco una nuova immagine per lo spettacolo teatrale. Il Metronomo del Fato. Mi sono ispirato a Stonehenge e agli oblieschi egizi. La freccia è animata durante lo show e batte effettivamente il tempo...


See You Doom Cowboy

Monday, December 10, 2007

SHERVA






My girlfriend's brother says this guy is not slim enough to be Sherva, the bloody assassin from Licia Troisi's novels.

But I like him this way...



Il fratello della mia ragazza dice che questo tizio non è abbastanza "secco" per essere Sherva, il sanguinario assassino dei romanzi di Licia Troisi.
Sarà, ma a me piace così...


See You In The Glory Of Thenaar...

Friday, December 07, 2007

Giusto perchè non mi sto girando i pollici...



Research page for my thesis. A focus on the different kind of characters you can find in videogames.
Type A: fully developed characters. Many bodily and psychological attributes. Just like characters of movies, books and comics. Harry Mason in Silent Hill is a good reference.
Type B: characters with minimal development. Not many attributes, just enough for the user to recognize the character and his role in the story. The player sees himself in the character, unconsciously. Therfore, he/she completes the character, which becomes an instrument for the player to wander the story.
Type C: customizable charachters. The player can build his own character, just like in theSims series.

If you're interested, here's the link of Roberto Recchioni's blog. Rrobe is an italian comic writer, who is also interested in narration for videogames. Many infos for this page come from there


Ecco una tavola di ricerca per la mia tesi. Come cambia la caratterizzazione dei personaggi nella narrazione interattiva? Voi che sapete l'italiano non avrete bisogno della traduzione per saperlo... ;-)
Inserisco il link del blog di Roberto Recchioni, scrittore italiano di John Doe. Il Rrobe si occupa anche di videogame e scrive una rubrica sulla narrazione nel media videoludico. Molte informazioni che ho inserito nella tavola vengono da lì.


See You Interactive Cowboy

Monday, December 03, 2007

How to fuç§ up a comic contest...






... and live trying to be cool anyway! You know you cannot win everytime.

English translation

TITLE: Stew

Page 1

"Hallo...?"
"...What? A new phone contract?"
"...Fast Internet Connection?"
"SURE! You can sand me a guy to talk about it..."

Page 2

"Yesssss! Another one...."



Mi hanno segato a un concorso di fumetti. Capita, non si può sempre vincere.
Così metto le tavole qui, in modo che i miei blog-friend curino il mio piccolo, dolce, tenero orgoglio vituperato…
Il fatto è che ho tirato giù i disegni in tutta fretta, perché la gag sul marketing telefonico mi sembrava figa!


See You Space Cannibal