Monday, April 28, 2008

Roma città aperta


7 comments:

imp.bianco said...

Per mia fortuna non abito a Roma e per mio fortuna Monterotondo è una roccaforte della sinistra... ehm... si insomma speriamo ora del PD XD

Eamon said...

Really great stuff. Would be interested to know what you have done illustration for i.e film, cartoons, TV, magazines, and so on.

Fabrizio said...

No, Eamon, the big picture is not stuff of mine. That's the poster of one of the most famous italian film: "Rome, Open City".

The film is set in the Italian Capital city, while the Nazis unleashed their violence in World War II.

I used that image to openly reprimand the brand new major of the city, Gianni Alemanno, who's just been elected. He's from Berlusconi's party, culturally and traditionally linked to the legacy of italian fascism.

Unfortuantely, even if the poster is a masterpiece, I inserted it for a matter of disappointment.

Anyway, thanks for the visit, I'm always happy to receive comments from you!

Fab

Baol said...

Come ho scritto su un altro blog...anche Roma ha scelto la sua croce...



...solo che è celtica :(

Fabrizio said...

...E lo schifo continua, anzi, LO SCHIFANI!
AL SENATO!

Champagne e porchetta per tutti, anzichenò...

Fab

Dante said...

grazie mille per il link, mi ha fatto davvero piacere! Ho ricambiato sul mio blog ^__^
Carino qui!

Fabrizio said...

Grazie mille a te!

Adesso ti segnalo nel prossimo post...

Fab